poniedziałek, 4 lutego 2013

Siatkówka vs. Gestalt

Dzisiaj wybrałam się po pracy pograć w siatkówkę - firma wynajęła dla pracowników salę i w ramach integracji- co poniedziałek odbywają się mecze.

Niesamowicie ciekawym doznaniem był powrót do nastoletnich czasów. Okazało się bowiem, że sala którą wynajęła firma mieści się w moim starym, (nie)dobrym liceum!

Ah ale to było dziwne...jakbym połączyła dwa światy- teraźniejszy i ten sprzed 10lat. Szłam z koleżanką z firmy korytarzami i mijałam parapety na których kiedyś przesiadywałam z przyjaciółką podczas przerw.
Przebierałam się w szatni w której niegdyś trenowałam bekanie hymnu Polski (serio) i grałam w sali w której lubiłam podglądać podczas w-fu Maćka z 4e.

Czułam, że lewituję i zatracam się w wirze wspomnień. To było piękne ale zarazem nieco smutne doznanie. Uświadomiło mi okres który już nie wróci i dobitnie udowodniło jak szybko mija czas.

Myślę, że to idealny moment by podzielić się z Wami moją magiczną (aczkolwiek dostępną u wujka google'a) listą 9 zaleceń terapii Gestalt. Dalsze wyjaśnienia są zbędne - zobaczcie sami:

1. Żyj teraz. Zajmuj się tym, co jest teraz, a nie przeszłością lub przyszłością.
2. Żyj tutaj. Dawaj sobie radę z tym co obecne, a nie z tym, czego nie ma.
3. Przestań sobie coś wyobrażać. Doświadczaj tego co realne.
4. Powstrzymaj niepotrzebne myślenie. Raczej smakuj i spostrzegaj.
5. Raczej wyrażaj (express), zamiast manipulować, wyjaśniać, ocieniać czy osądzać.
6. Poddawaj się nieprzyjemności i bólowi dokładnie tak samo jak przyjemności. Nie ograniczaj swojej świadomości.
7. Nie akceptuj żadnego innego "muszę" i "powinienem" niż Twoje wlasne.
8. Weź pełną odpowiedzialność za swoje czyny, uczucia i myśli.
9. Poddaj się byciu takim, jaki jesteś.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz